Tuesday, April 13, 2010

April 7, 2010 A Block Two Day

Sub plans for Kimmel classes 2010.04.06 April 7, 2010, 2010

My phone number is 773-833-7823. Please don’t hesitate to phone me if you have any questions. I am recovering from surgery performed over spring break.

First Period – Japanese 3—room 110

This class does not meet on Block Two days.


Advisory – sophomore advisory 201


Fifth Period (Period 5 A) – Japanese 1 – room 110


Instructions for students:
“You have been handed a copy of the narrative of the cat’s spring vacation. Your job is to find out what she did. Work on translating this during class today. At the end of the translation, write 5 sentences for a dog’s spring vacation or a bird’s spring vacation. You may need more time than we have in class today. You will hand this assignment in to me next week. You may use your textbook and dictionary.”

Please make 30 copies of the text below (one of them enlarged to 24 points) and give to students at the beginning of class
ねこ の はるやすみ
============

三月十九日
土よう日

わたし の ともだち の ねこ の なまえ は はな でした.
土よう日 の 十じ はん に ねこ は おきました [got up] .
はな は おすし を たべました.
お水 を のみました.
それから はな は うち を でました [left, departed from] .
いい おてんき でした.

三月二十日
日よう日

三月二十日 は 日よう日 でした.
ねこ の はな は テレビ (てれび) を みました.
はな は テレビ が だいすき でした.
おんがく も ききました.

三月二十一日
月曜日

はな は がっこう に いきませんでした.
はな は やきゅう を しました.
ねこ は やきゅう が じょうず でした.
やきゅう は あぶなくない です.


三月二十二日
火曜日

火曜日 に はな は かいもの を しました.
はな は かいもの が すき でした.
モ-ル (mall) が だいすき でした.
でも わたし の ともだち は かいもの が あんまり
すき で は ありませんでした.


三月二十三日
水曜日

はる でした.
でも いい おてんき で は ありませんでした.
さむい [cold] おてんき でした.
はな は ゆき [snow] を みました.
はな は やきゅう を しませんでした.
おちゃ を のみました.
それから はな は ねました [slept, went to bed].

三月二十四日
木曜日

はな は えいが が すき です.
木曜日 に ねこ は えいが を みました.
えいが の だいめい (なまえ) は となり の トトロ でした.
トトロ は ねこ で は ありません.
バス (bus) は ねこ でした.

三月二十五日
金曜日

金よう日 は いい 金よう日 でした.
さむい おてんき でした.
金よう日 に はな は コ-ト を かりました (borrowed) .
ねこ は はな を みませんでした.

三月二十六日
土曜日

ねこ は まんが が すき でした.
土曜日 に ねこ は まんが を かきました (drew, wrote).
それから 日本 の まんが を よみました.
日本 の まんが は すごい まんが でした.


三月二十七日
日曜日

日曜日 は イ-スタ- でした.
はな は とり の たまご (eggs) を そめました (dyed).
チョコレ-ト を たべました.
二じ に はな は おばあさん の うち に いきました.

If you write these instructions on the board, be sure to tell them verbally to Stephanie Hernandez, visually impaired student who, at her own request, sits in the back of the class.



Sixth Period (Period 6 B) – Japanese 2 – room 110

Instructions for students:
“Chapter 6 in your Kimono textbook introduces some new color words. See page 83 for katakana colors, such as ‘smoke yellow’ and page 89 for (mostly) hiragana colors. Pretend you are going with us to Japan this summer. Write 3 paragraphs in Japanese in which you describe what clothes you will pack, including their colors. Try to use all the colors on pages 83 and 89 and all the clothing on pages 66, 67, and 82, allowing for gender differences if you wish. Hand these paragraphs in to the teacher at the end of the class.”




Seventh period – Japanese 4 and AP Japanese – room 110

Instructions for students:
“Be sure you have your Nakama textbook. Go to pages 224 and 225 of the textbook. You will be working in pairs the whole period with these two pages. Be sure to start with the “before reading” section at the top of 225 to get acquainted with the subject matter of the long reading. Write out the answers to those two questions, read the special vocabulary (to think, important, acquaintance, and to bump into). You will also need to know the expression that comes at the end of two sentences on page 225,  「か も しれない」which means ‘perhaps.’
“As best you can, write out the translation of the long reading. Helping each other is OK, but be sure you understand WHY your partner or friend believes the answer he or she gives you is correct. This passage may appear quite difficult to you. There are lots of dependant clauses. Here is the translation of the first sentence: In the Japanese language, there are no kanji or hiragana words that mean ‘privacy.’
“After you have translated the passage, on a separate piece of paper, do the activities A and B under the headline ‘Do you understand?’ and activities A, B, C, and D under ‘After reading’ (Instead of following the direction ‘underline,’ just write out the phrase you would have underlined.
“At the end of the class, you will hand in the activities as well as the translation of the passage. Be sure to read everything that’s in English on the two pages before beginning, so that you will understand where the assignment is headed.”