Monday, March 22, 2010 An Eight Period Day
JAPANESE 3 -- First period
Interview 3 Payton students and 2 KJ students
seichou ni shitara nani ga shitai desu ka. 成長にしたら何がしたいですか。
___ ni naritai to iimashita. ____になりたいと言いました。
kangofu, bengoshi, isha, suidouya, haisha, shufu, kenchikuka,
看護婦かんごふ、弁護士べんごし、医者いしゃ、水道屋すいどうや、歯医者はいしゃ、主婦しゅふ、建築家けんちくか、Etc.
KJ no gakumon/jugyou -- which courses are most difficult?
KJの授業(じゅぎょう)の中でどれが一番(いちばん)むずかしいですか。
and we counted off
butsurigaku 物理学
suugaku 数学
seibutusugaku 生靴額
geijutsu (bijutsu, shodou, ongaku) 芸術(美術、書道、音楽)
eigo 英語
nihongo 日本語
gendai shakai 現代社会
sekai-shi 世界史
tai-iku 体育
Pauton students should be able to ask questions about the following subjects in Japanese when interviewing our KJ guests :
おきゃくさま の
1. 好きな うた・おんがく
2. 好きな えいが
3. ことわざ
4. 食べもの
5. 日本 の でんせつ
6. ともだち に ついて
7. 好きな どうぶつ
8. こうこう の クラブ
9. テレビ ばんぐみ
10. ごかぞく
11. 絵ゲーム Pictionary
12. Dance:
a. Cupid Shuffle
b. Cha Cha Slide
c. Algorithm March (Maybe KJ kids could teach us)
JAPANESE 1 – Fifth period。
Counting times (o’clock), months, days of week, ages –
Sing “Sakura” and “Hanako-san no makiba de…”
On board:
(わたし の) となり(さん) の ねこ は ______ ねこ です。
Put different adjectives in the blank.
Put different people in place of Tonari-sann
Put different animals in place of cat.
Americans write 5 different sentences and KJ guests help them.
じ - 時 – O-clock, a point in time
じかん - Hour (duration)an amount of time
JAPANESE 1 – Fifth period。
Counting times (o’clock), months, days of week, ages –
Sing “Sakura” and “Hanako-san no makiba de…”
On board:
(わたし の) となり(さん) の ねこ は ______ ねこ です。
Put different adjectives in the blank.
Put different people in place of Tonari-sann
Put different animals in place of cat.
Americans write 5 different sentences and KJ guests help them.
じ - 時 – O-clock, a point in time
じかん - Hour (duration)an amount of time
JAPANESE 1 – Fifth period。
Counting times (o’clock), months, days of week, ages –
Sing “Sakura” and “Hanako-san no makiba de…”
On board:
(わたし の) となり(さん) の ねこ は ______ ねこ です。
Put different adjectives in the blank.
Put different people in place of Tonari-sann
Put different animals in place of cat.
Americans write 5 different sentences and KJ guests help them.
じ - 時 – O-clock, a point in time
じかん - Hour (duration)an amount of time
JAPANESE 4 and AP – Seventh period
Jiko-shoukai by guests – our kids take notes and report back in Japanese.
Proverbs and tongue-twisters
Hand out pictures to two groups – each group must explain to others in Japanese
Discussion in Japanese regarding the topics below. Payton students should be able to ask the following questions in Japanese when interviewing our KJ guests :
おきゃくさま の
1. 好きな うた・おんがく
2. 好きな えいが
3. ことわざ
4. 食べもの
5. 日本 の でんせつ
6. ともだち に ついて
7. 好きな どうぶつ
8. こうこう の クラブ
9. テレビ ばんぐみ
10. ごかぞく
11. 暇なとき、趣味、興味
12. 前の旅行
13. 絵ゲーム Pictionary
14. Dance:
a. Cupid Shuffle
b. Cha Cha Slide
d. Algorithm March (Maybe KJ kids could teach us)
15. speed date conversations