Wednesday, March 10, 2010

March 10, 2010 A Block Two Day

Wednesday, March 10, 2010 A Block Two Day






JAPANESE 3 -- First period

This class does not meet on Block Two days.





JAPANESE 1 – Fifth period。

Introduced Katakana na through mo – writing practice, including the following Katakana vocabulary:

Katakana Reading――――――――――――――Words


ナイス, ナッツ, ニース, ニット, カヌー, ヌードル, ネオン, ネット, ノミネート,

ノーコメント, ハッカー, ハイカー, コーヒー, ヒーター, スカーフ, タフ

ヘアスタイル, ヘンリー, ホスト, ホテル, マスク, マーケット, ミッキー

ミス, ホーム, ムース, メーカー, メッセージ, モナコ, モーター

Homework: Choose ten of these words, words whose English meaning you are sure of (having checked up on it in the dictionary), and write ten sentences in Japanese (be sure to double space).





Be sure to register with Japanese site on Moodle。






JAPANESE 2 Sixth Period

Reminder about fashion project: showed Nora M’s poster as an example. Project begins with finding a photo of a good-looking, well-dressed person in a fashion magazine (Ebony, Jet, etc. are of course OK) to describe. Students suggested an online site: Hot Topics. Due Friday

Details of assignment:
Fashion Poster
1. Photo/drawing of attractive, well-dressed person.
2. Sentences describing what this person is wearing (be careful about verbs).
3. Give this person a name and invent a biography. Write sentences telling about this person: description, free time, family, likes-and-dislikes, etc.
4. All writing should be on the face of the poster.
5. Writing should be beautiful and clear and correct.

Pair work on the ともだち と の かいわ for this lesson. Students in pairs must expand this with data from the reading on the season. Be ready to hand it in on Monday. Each individual student in pair must have a copy of the revised conversation.

In-class translation assignment, due Friday:
1. あり と せみ と くも と けむし は 四ひき の ともだち です。 (ant, cicada, spider, caterpillar)
2. なつやすみ に 四ひき の ともだち は こうえん に いきます。
3. 「こうえん で あそびましょう。」って
4. きょう は 六月十一日 です。
5. おてんき が とても いい です。
6. あり と せみ と くも と けむし は 木 の うえ に います。
7. おとこ の ひと{ 男の人} と おんな の ひと {女の人} が 木 の した で(に) 四人 すわって います。
8. 男の人 は ジーンズ を はいて いて、ポロシャツ を きて います。
9. おてんき が あつい で 男の人 は くつ(シューズ)を はいて いません。
10. 女の人 は スカート と サンダル を はいて いて タンクトップ を きて います。
11. でも 人々(ひとびとーーPeople) は ちいさい どうぶつ(Animals)が こわい です。
12. 人々 は あり と せみ と くも と けむし を 見ます。
13. 「むし が いや です よ」って
14. 「にげましょう!(Let‘s run away)」
15. むし は 「いい です ね。いま こうえん は あぶなくない です。あそびましょう。」って
16. いっしょ に おいしい ピックニック を 食べます。



Be sure to register with Japanese site on Moodle。



Reminder: We all must be polite in the Japanese language classroom. Not only is it important in our lives in general – it is an essential part of Japanese culture. ください、おねがい します、ありがとう、すみません Are the most important words and phrases in Japanese.








JAPANESE 4 and AP – Seventh period

Students work on upcoming cultural presentations in class – laptop cart.
Elizabeth A and Mike S and Jenny J will present on the next block day.

Presentation should be 4 minutes long – they are big topics. AP and 4th year people should supply Japanese vocabulary lists to everyone in the class. Students may speak from notes, but not from text-with-sentences.