Monday, May 18, 2009

May 18, 2009 Monday An Eight Period Day

Monday 18, 2009, An Eight Period Day




INDEPENDENT STUDY JAPANESE

Working on final autobiography project: 自伝

Year に 生めまれ増した{うまれました}。

セント・ジョセフ 病院{びょういん}

私 が 生まれた 時 ・・・





JAPANESE 1

Memorized dialogue Chapter 8 – Performances

On board and projected through laptop/notebook: ・・ます、・・・ません、
・・ましょう、山
スケート・ボード くるま
{お}すし

なつやすみ に チャク・ノリス と バーニー は 山 に いきます。スヶート・ボード で いきます。おすし を たべます。


Handout:

あたらしい どうし の 復習【ふくしゅう】

でます
leave for a destination: destination に でます
leave a point of origin: point of origin を でます
おくれます
いそぎす
あいます
meet a person: person に あいます
まちます
wait for a person or thing: person or thing を まちます


Writing sentences about what you do and don't do every day まい日

こくばん 【ホアイト・ボード】で

まい日 の 六 じ に ちち は まち に でます。
まい日 おとうと は おくれます。
まい日 あね は いそぎます。
まい日 わたし は せんせい に あいます。
まい日 日本人 は バス を まちます。

Writing sentences about what you will do あした

あした わたし は えいが を 見ます【みます】。

Writing sentences about what you suggest we'll all do tomorrow --ましょう

あした いっしょ に ハンバーガー を 食べましょう【たべましょう】。


Iimashou 2--new activities:
すいえい、じょうば、 saikuringu, さんぽ、 を します


Homework: Write 8 sentences about your own daily activities.





JAPANESE 3

In class, work on group activity of creating own clubs, planning to answer questions about:
メンバー、何曜日、どこ、何時から何時まで、部長、かいぎ、けいこ、しあい、てんじかい、えんそう、パーティー

Oral participation は たいへん わるかった です よ。

Memorize dialogue from lesson (Extra credit for Lalita, who had it memorized today). Write commercial for your club that you will read out loud tomorrow.

Reminder of Pattern sentences:

Field {の中}で Subject は 一番 Adjective (+ noun) です。

A の 方 が B より ____(Adjective) です。



JAPANESE 2


Individual in-class assignment: Write 8 sentences about what you can do (potential verbs)、each paired with another sentence about by what means you will do it (ます)。

Example:
アイスクリーム が 食べられます。スプーン で 食べます。

Oral interview of students regarding 池田{いけだ}利夫{としお}
百十六ページ:Song, Chan, Goldberg, Zavala


Homework: はがき Page in workbook


Reminder: We all must be polite in the Japanese language classroom. Not only is it important in our lives in general – it is an essential part of Japanese culture. ください、おねがい します、ありがとう、すみません Are the most important words and phrases in Japanese.





JAPANESE 4 and AP

Work on final film project in computer lab room 114

Film project groups:

Howell, Pasidparchya, Cerda, Liu

Hoogstraten, Edwards, Curran, Krogh

Feuer, Bingham, Dow, Lee

Mui, Williams, Potter, Reyes

Imaoka, Lai, Schabes, Wu



We are doing a film project, in groups of four, 2 AP students and 2 fourth year students in each group.
Film 2: 星旅{ほしたび} Or 星戦争{ほしせんそう}、
         Star Trek or Star Wars 





Reminder to all about oral answers to questions on page 73 of 日本との出会い。
Today Cerda, Krogh, Hoogstraten, Mui, Liu, Wu, Lai, Williams, and Lee gave their answers.