Thursday, November 5, 2009

November 5, 2009 An Eight Period Day

Thursday: November 5, 2009 An Eight Period Day

Japan Exchange is happening this week! Eighteen students, English teacher Ms. Maruoka, and Vice Principal Mr. Ohnishi, are visiting our school

JAPANESE 3 -- First period

Cultural presentation by Osaka group -- origami demonstration. Filmed by Mr. Palacios.

Afterwards, students wrote notes for the exchange blog and handed them in.


Postponed quiz on verbs―――たい and adjectives ---そう、Plus kanji above.





REMINDER:
Sentence-ending conjugations for い adjectives:
――い です、――よくない です、――かった です、 ――くなかった です。
Sentence ending conjugations for な adjectives : 
――です、――じゃない です {Or で は ありません}、――でした、 ――じゃなかった です {Or で は ありませんでした}

{Explanation for talking about kanji:
{Kanji compound example –人口
{えい語 で いみ は Population という こと です。
{かんじ は 「ひと」 の じん と くち の 「こう」 です。}






JAPANESE 1 – Fifth period

Kanji calligraphy lesson:

夏 なつ  Summer
金 かね  Gold, metal, money
歌 うた  Song, poem
春 はる  Spring
冬 ふゆ  Winter
海 うみ  Ocean, sea
花 はな  Flower
夢 ゆめ  Dream
美 ビ Beauty
星 ほし  Star
愛 あい  Love
空 そら  Sky
雪 ゆき  Snow
友 とも  Friend
魂 たましい Spirit
世界 せかい World


Don’t forget kanji:
日、月、木、本
本 As “tree” plus mark indicating root or origin
Japan as “sun’s source” – 日本
にほん 日本
にほんご 日本語


Study!


.



JAPANESE 2 -- Sixth period

Cultural presentation by boys of Osaka group:

1.“Three Minute Cooking”

2.Chopstick Games


Postpone collecting homework: ワークブックの十六ページ:B
Remember these kanji:
目 め Eye
耳 みみ Ear
大きい Big おおきい
手 て Hand           
口 くち Mouth
足 あし Feet/legs

New song: “Head and shoulders knees and toes”
あたま、かた、ひざ、足、ひざ、あし
あたま、かた、ひざ、足、ひざ、あし
目 と 耳 と 口 と はな、
あたま、かた、ひざ、足、ひざ、足

Hiragana and kanji writing practice – welcome signs for incoming Osaka group.




Reminder: We all must be polite in the Japanese language classroom. Not only is it important in our lives in general – it is an essential part of Japanese culture. ください、おねがい します、ありがとう、すみません Are the most important words and phrases in Japanese.






JAPANESE 4 and AP – Seventh period

Cultural presentation by Osaka students. Mr. Toriyama and Ms. Rokumoto are here from Chicago City of Osaka Office.

How to wear a yukata: Camille B., Mike S., Amy Z.

Lots of photos taken.

Dance performance, which, when repeated, Payton students joined in.

Mr. Toriyama and Ms. Rokumoto from Chicago’s Osaka City Office came to class and joined in final writing session.