Tuesday: September 8, 2009 An Eight Period Day
INDEPENDENT STUDY JAPANESE
3rd period [second block on Block One days]
JAPANESE 1
Opening Song:
Minnna de, Minna de
みんな で、みんな で
Konnichi wa こんにち は(Repeat)
Konnichi wa
Tanoshiku kyou mo,
Tanoshiku kyou mo
たのしく きょう も
(Repeat)
RAN RAN RAN,
RAN RAN RAN ラン ラン ラン (Repeat)
Who Likes Whom:
Characters: Superman, Catwoman, Batman, Robin, Wonder Woman
Superman likes Catwoman:
SUUPAAMANN wa KATTOUOMAN ga suki desu.
Does Superman like Catwoman?
SUUPAAMANN wa KATTOUOMAN ga suki desu ka?.
Yes No
Hai Iie
Homework: Write 6 sentences describing superhero relationships, following what’s above.
JAPANESE 3
Discussion of visit by Japanese students to Chicago in July, commemorating the 200 hundredth anniversary of President Lincoln’s birth. Host families were Goldberg, Krogh, Mine, Molasky, and Yamasaki.
We know that Pranee Pairs went to Japan this past summer with Youth for Understanding. She has not yet returned, but we look forward to learning about her experiences.
プラニーさんは日本に行きました。
1.
2.
Sensei went to Australia in August and spoke about it in Japanese, while students took notes.
先生はオーストラリアに行きました。
1.八月三日にオーストラリアにつきました。
2.ともだち に あいました。
3.ともだち の おなまえ は レアさん です。
4.レアさん は きれいな まち に すんで います。
5.その まち の なまえ は メルバーンし です。
6.人口は百万人です。
7.メルバーンの中に川はあります。
8.川の中にふねがあって、さかなもいます。
9.せんせい は けんぶつ {を}しました。
10。レアさん は あんない {を}しました。
11.八月 は シカゴ の なつ です が 八月 は オーストラリア を ふゆ です。
12.おてんき が あたたくなかった です。
In class, work on handout from page 48 of Koukou Seikatsu 高校生活Book 1
Homework: finish filling out handout, filling in spaces for English and for the te form.
JAPANESE 2
せんせい は オーストラリア に 行きました。
い
1.八月三日に オーストラリアに いきました。
2.ともだち に あいました。
3.ともだち の おなまえ は レアさん です。
4.レアさん は おおきくて、かわいい まち に すんで います。
5.その まち の なまえ は メルバーンし(City) です。
6.レアさん の うち は ちいさい うち でした。
7.メルバーン の 川 は ャラ川 です。
8.メルバーン の こうえん は ひろい(Spacious, large) です。
9.メルバーン の レストラン は インド や ちゅうごく や ベトナム や イタリア の レストラン です。
10.せんせい は その レストラン の たべもの を 食べました。
た
11.おいしかった です。
Reminder: We all must be polite in the Japanese language classroom. Not only is it important in our lives in general – it is an essential part of Japanese culture. ください、おねがい します、ありがとう、すみません Are the most important words and phrases in Japanese.
JAPANESE 4 and AP
Handout of NY Times article about recent Japanese election.
AP and Jpn 4, write a POI of one page about it.
AP, be prepared to speak briefly about some aspects in Japanese.
Handout Practice Tests Workbooks to AP students.
Discussed AP summer flash card assignment.
Hand out Nakama 2 text to both AP and Jpn 4 students. We will try to go through the introductory review portion in 2 or 3 weeks.
All students, be prepared to speak briefly about summer vacation, in the way Sensei did about her trip to Australia.
Useful website for vocabulary: search for Denshi Jisho in Google, has vocab and also information on each kanji constituting a word.
REMINDER: we must realize something important. In doing high school assignments or college assignments or tasks out in the world, every one of us should be trying to do the best and most complete work possible, not the least possible.
You might like to work with the following kanji-learning website:
http://www.jpf.org.uk/language/kanjifiles/kanjicard.html