Tuesday, February 17, 2009, an Eight Period Day
Independent Study
Handout from 日本語ジャーナル 平成十三年四月、四十二ページ
「いくつ漢字ができる?」from various radicals 部首and other components
Finish for homework
Questions about:
1. 大きさ いadjectives into nouns ―― take off い add さ
2. 乗り方 “the way to ---,” “how to ---“ verb stem + 方{かた}
3. だれか、何か、どこか、いつか making indefinite pronouns out of question words
Don’t forget つけもの project for 二月二十四日 Students must clear choice with me
Schachtman なす
Japanese 1
Collect translations of story.
Re-perform とりさん と とらくん は ともだち です。
とらさん・さん Nicole とりさん Nora
1きもの5 六十四 PEEJI number 2 -- oral exercise in class interviewing 10 other students about likes and dislikes among school subjects -- continue 水よう日
Add びじゅつ school subject
Bring origami paper to class Wednesday for origami class lesson
Japanese 3
Song Project today and tomorrow
Songs sung by Elizabeth Alexander, Zhuang Mike Sarchet
MUST HAVE lyrics in Japanese and English, with copies for everyone in class.
Japanese 2
Write what the school year activities are, month by month, in a Japanese, according to the information on these pages.
On Board:
きりん くん の せいかつ
{平成二十年四月から}
きりん くん は アニメ が すき です。
まい月よう日 の 十じ に きりん くん は アニマンデー を 見ます。
きょねん の 四月 に きりん は ホグワーツ にゅうがくしき に 行きました。
せいふく を きました か。
Extra Vocabulary:.....dorm:~ りょう
witch~魔女
wizard~~ 魔法使い
Homework:
Write ten more sentences, continuing this story, about Kirin’s year at Hogwarts. Use information from the chapter regarding seasons, weather, seasonal activities, and the Japanese school year. BE SURE TO DOUBLE-SPACE.
Japanese 4 and AP
*****REMINDER JAPANESE 4 つけもの PROJECT DUE THURSDAY*****
****SENSEI WILL BRING RICE COOKER、ごはん、おさら****
***Japanese 4 students bring つけもの***
**All students bring おはし**
Handout from 日本語ジャーナル 平成十三年四月、四十ページ
「いくつ漢字ができる?」from various radicals 部首and other components
Jpn 4 and AP Finish for homework
****Extra homework for AP****
Handout from 日本語ジャーナル 平成十三年四月、四十二、四十三ページ
Read passages and choose correct answers. BE PREPARED TO READ PASSAGES OUT LOUD ON WED.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment