Japanese 1
Class listened to Chapter 5 まんが dialogue and repeated it together. We went on to いいましょう 一, reviewing practicing how to state likes and dislikes, with foods, and discussion of Japanese foods that students have encountered up to now. Students had brought lists of their own preferences to class. [One student had actually brought take-out sushi to have for lunch!] Added adjectives おいしい and まずい, やさしい and むずかしい。
Homework: 九十二、九十三 PEEJI in the workbook.
Japanese 3
Vocab related to 紅白歌合戦{こうはく うた がっせん} video that Mrs. Yamasaki showed us Tuesday. Review of plain aff and plain neg verb forms related to singers we saw: 歌手{かしゅ}は何するの?何しないの? そして どの 歌手 が 好き です か。
Then listened and practiced video story 言いましょう一、七十四ページから七十七ページ。
Students interviewed each other, with adverbs of frequency よく、あんまり。
しゅくだい は ワークブック の 七十六ページ、2 sentences for each person.
Handout regarding problem verb pairs:
キメル先生の日本語の授業
3着物6:
Problem verbs: pairs and groups
かえります かえる かえらない returns home gr. 1
かえます かえる かえない changes gr. 2
います いる いない exists gr. 2
いります いる いらない needs gr. 1
します する しない does gr. 3
しります しる しらない knows gr. 1
{しって います}
きます 来 くる こない comes gr. 3
きます きる きない wears gr. 2
きります きる きらない cuts gr. 1
いた=いました だった=でした いった=いいました
見た=みました つかれた=つかれました
Potential, that is, can or is able to (do) plain verb こと が できる
____________ から ____________
Cause therefore effect
Plain verb (aff.) こと に した {しました} decided to verb
Japanese 2
Finish アニメ の 猫の恩返し{ねこ の おんがえし}. Same homework as classwork on 月よう日、but for second half of アニメ。
Japanese 4/AP 四年生とAPの日本語
Students received handouts for 日本との出会い の 第五課、story and "basics." Also discussion of ようこそ:Continuing... pages from 月曜日。
宿題{しゅくだい}
1. complete workbook pages, which will be checked 金曜日
2. do own translation for 第五課、using "basics"
Thursday, January 29, 2009
Jan. 28 Block 2 day -- all classes
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment